سازمان امور اسیران فلسطینی اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی تا ساعت پنج بامداد امروز، چهارشنبه حدود ۵۰۰ فلسطینی را در داخل مسجد الاقصی بازداشت کردند. نیروهای صهیونیست شامگاه سه‌شنبه به مسجد یورش بردند و با نارنجک‌، گاز، گلوله‌های لاستیکی، باتوم و انبارهای تفنگ به نمارگزاران فلسطینی‌ها حمله کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان امور اسیران فلسطینی اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی تا ساعت پنج بامداد امروز، چهارشنبه حدود ۵۰۰ فلسطینی را در داخل مسجد الاقصی بازداشت کردند.

این سازمان اعلام کرد، تعداد بازداشتی‌های داخل مسجد الاقصی تا ساعت پنج بامداد بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن بود که همگی به مرکز امنیتی اسرائیلی «عطروت» منتقل شدند تا تحت بازجویی قرار بگیرند.

این سازمان افزود: مقامات اسرائیل ده‌ها بازداشتی را از داخل مسجد الاقصی به پادگان نظامی متسودات ادومیم در نزدیکی شهرک العیساویه منتقل کرده‌اند و در بین آنها تعدادی زخمی هم هستند.

انتظار می‌رود اکثر آنها به صورت مشروط آزاد شوند، از مهمترین شروط برای آزادی آنها تبعیدشان از شهرک قدیمی قدس و مسجد الاقصی است.

در این رابطه ریاض الاشقر، مدیر مرکز مطالعات زندانیان فلسطین به خبرنگاران گفت که نیروهای اسرائیلی بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در جریان این حمله بازداشت کرده‌اند.

پلیس اسرائیل در توییتر نوشت: «پلیس اسرائیل بیش از ۳۵۰ نفر از جمله افراد نقابدار، پرتاب کنندگان سنگ و آتش و افرادی که مظنون به هتک حرمت مسجد بودند، دستگیر و برای بازجویی به مرکز تحقیقات عملیات بیت المقدس منتقل شده‌اند.

همچنین ناجح بکیرات، معاون مدیرکل اوقاف اسلامی در قدس اشغالی گفت، بیش از ۲۰۰ تن از نمازگزاران در داخل مسجد الاقصی زخمی و مصدوم شدند. به طوریکه صدها سرباز اسرائیلی به اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی حمله کردند و با دسته تنفگ‌ها و باتوم‌ها استخوان‌های ده‌ها اعتکاف‌کننده را شکستند. ده‌ها تن نیز به ضرب گلوله‌های مشقی زخمی شدند.

منابع نیز به العربی الجدید گفتند، ده‌ها زن معتکف که به زور از دست سربازان اسرائیلی نجات یافته بودند با پای برهنه به سمت شهرک قدیمی قدس حرکت کردند؛ اما در مسیر به دست سربازان اسرائیلی کتک خورده و به دلیل استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

از طرف دیگر، خبرگزاری معا از زخمی شدن یک سرباز اسرائیلی و به آتش‌ کشیده شدن خودروی شهرک نشینان و ایست‌های بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر الخلیل خبر دادند.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که یک سرباز به ضرب گلوله نیروهای مقاومت فلسطین در شهرک بیت امر در شمال الخلیل زخمی شد.

همچنین یک خودروی شهرک نشینان در نزدیکی شهرک بیت امر به آتش کشیده شد.

جوانان فلسطینی همچنین ایست‌های بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی شهر دورا به آتش ‌کشیدند.

نیروهای اسرائیلی برق این شهرک را قطع کردند. سربازان اسرائیلی به منازل و فروشگاه‌های شهروندان در منطقه عصیده یورش بردند.

همچنین به گفته شاهدان عینی صدای تبادل آتش میان اعضای مقاومت و سربازان اسرائیلی در نزدیکی ورودی اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل شنیده شد.

جوانان فلسطینی لاستیک خودروها را در ورودی شمالی شهر الخلیل به آتش کشیدند.

این حوادث بعد از یورش نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی و تجاوز وحشیانه به فلسطینی‌ها در داخل مسجد و بازداشت ۵۰۰ تن از آن‌ها رخ داد.