منابع رسانه‌ای صبح امروز (یکشنبه) از یورش مجدد ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی خبر دادند. در همین حال، برخی منابع نیز از تشدید تدابیر امنیتی ارتش اسرائیل در منطقه «اغوار» فلسطین خبر داده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری «وفا»، اداره اسلامی اوقاف قدس اشغالی صبح امروز اعلام کرد که ده‌ها شهرک‌نشین در گروه‌های جداگانه و از طریق «باب المغاربه» به مسجدالاقصی یورش برده و اقدامات تحریک آمیزی را انجام دادند.

طبق این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت و همراهی نیروهای پلیس این رژیم وارد مسجدالاقصی شدند.

خبرگزاری وفا در این باره اعلام کرد: نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل محوطه مسجدالاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند و موانعی در داخل محله قدیمی قدس ایجاد کردند تا امنیت را برای یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی فراهم کنند.

از سوی دیگر، منابع اعلام کردند که نظامیان رژیم اشغالگر تدابیر امنیتی و اقدامات نظامی را در منطقه «اغوار» در کرانه باختری را برای سومین روز متوالی تشدید کردند.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی با حفر خندق و قرار دادن موانع آهنی مانع از تردد فلسطینی‌ها در این منطقه می‌شود.

وفا اعلام کرد که صهیونیست‌ها در دره «البقعیه» در شرق روستای «عاطوف» خندق حفر کرده و یک مانع فلزی را نیز در جاده منتهی به منطقه «الرأس الأحمر» قرار داده و آن را مسدود کرده‌اند.

این رسانه همچنین از بستن چند جاده دیگر در منطقه اغوار شمالی توسط صهیونیست‌ها خبر داد.

مسجدالاقصی طی چند روز اخیر با یورش‌های مداوم نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مواجه بوده است؛ اقدامی که منجر به تشدید تنش در اراضی اشغالی شده و محکومیت‌های بین‌المللی گسترده و همچنین پاسخ مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی به اراضی اشغالی را به همراه داشته است.