بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی را در کاخ الشعب به حضور پذیرفت.

به گزارش مرور نیوز ، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز وارد سوریه شد تا با «بشار اسد»  رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

وزیر خارجه عربستان سعودی در بدو ورود به فرودگاه دمشق مورد استقبال "منصور عزام" وزیر امور ریاست جمهوری سوریه قرار گرفت.

این اولین سفر وزیر خارجه عربستان به دمشق پس از گذشت بیش از دوازده سال از قطعی روابط در پی جنگ جهانی علیه سوریه به شمار می رود، جنگی که عربستان هم در کنار آمریکا و دیگر کشورهای متحد جبهه ای را  علیه سوریه تشکیل داده بودند.

خبرنگار المیادین به نقل از منابعی گزارش داد که فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی، دعوت نامه رسمی سفر به عربستان را تقدیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه خواهد کرد و انتظار می رود این سفر پس از عید فطر  انجام شود.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه 12 آوریل به عربستان سعودی  سفر و با مقامات این کشور دیدار کرد.

پس از این دیدار ، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای از توافق با سوریه برای شروع به کار اماکن دیپلماتیک متقابل در دمشق و ریاض خبر داد و اعلام کرد: «دمشق و ریاض از آغاز روند از سرگیری خدمات کنسولی و آغاز دوباره پروازهای بین دو کشور استقبال می‌کنند».

دو طرف همچنین درباره کمک به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و ازسرگیری نقش طبیعی آن در جهان عرب گفت‌وگو کردند.

این اولین دیدار وزیر خارجه سوریه از عربستان پس از گذشت یک دهه از جنگ جهانی علیه سوریه بود  که ریاض هم در ائتلاف ضد سوری طی جنگ حضور داشت. ریاض از سال 2011 میلادی روابط خود را با دمشق قطع کرد، در پی جنگ تروریستی علیه سوریه و تحرکات گروه‌های تروریستی و اقدامات جنایتکارانه آنها، ناامنی و بی ثباتی این کشور را فرا گرفت.

پیش از این  نیز منابع آگاه به اسپوتنیک اعلام کرده بودند که عربستان در نظر دارد که کنسولگری خود در دمشق را بعد از ماه مبارک رمضان بازگشایی کند.

«فیصل بن فرحان»  پیش از این اعلام کرده بود که کشورهای عربی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انزوای سوریه فایده‌ای ندارد وبرای حل مسائل این کشور به خصوص مسائل انسانی لازم است با سوریه مذاکره شود.