خبرگزاری آسوشیتدپرس از تداوم درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در پنجمین روز ناآرامی‌ها در این کشور، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز چهارشنبه در گزارشی از ادامه درگیری‌های مسلحانه و شدید در سودان خبر داد.

بنابراین گزارش، درگیری‌های سنگین مسلحانه نیروهای واکنش سریع به فرماندهی ژنرال حمیدتی و ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان همچنان در اماکن حساس و حیاتی پایتخت از جمله مقر فرماندهی ارتش، کاخ ریاست‌جمهوری و فرودگاه بین‌المللی خارطوم ادامه دارد.

این خبرگزاری غربی شمار کشته‌شدگان درگیری‌ها در سودان را ۲۷۰ نفر اعلام کردند. گفته می‌‎شود در اثر این ناآرامی‌های شدید تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. البته کمیته مرکزی پزشکان سودان آمار پایین‌تری را اعلام کرده است.

شبکه الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد امروز درگیری‌ها در پایتخت سودان از مناطق مرکزی به مناطق جنوب شرقی خارطوم که پرجمعیت است کشیده شده است.

بنابر اعلام منابع محلی، با ادامه نبرد سنگین در خارطوم هزاران نفر از ساکنان پایتخت سودان اقدام به فرار دسته‌جمعی از این شهر کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد گه هزاران نفر از ساکنان خارطوم امروز پایتخت سودان را ترک کردند.

درگیری‌های شدید امروز چهارشنبه پس از شکست طرح آتش‌بس ۲۴ ساعته مجدداً از سرگرفته شد.

شاهدان گفتند دود غلیظ سیاه‌رنگی از ساختمان‌های اطراف ستاد ارتش در مرکز خارطوم بلند شده است. همچنین صدای انفجارهای مهیب و تیراندازی شدید صبح روز چهارشنبه در پایتخت شنیده شده است.