خبرگزاری کیودو هشدار داد که اگر گروه ۷ به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتری علیه روسیه باشد، تحریم صادرات خودروهای فرسوده به این کشور به تجارت ژاپن آسیب خواهد زد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از راشاتودی، خبرگزاری کیودو روز جمعه هشدار داد که اگر گروه 7 به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتری علیه روسیه باشد، تحریم صادرات خودروهای فرسوده به این کشور به تجارت ژاپن آسیب خواهد زد.

در حالی که صادرات خودروهای لوکس به روسیه به دلیل محدودیت‌های غربی ممنوع شده است، عرضه خودروهای دست دوم تاکنون بدون تحریم بر قوت خود باقی مانده است.

بر اساس داده های دولت ژاپن، صادرات خودروهای دست دوم از این کشور در سال گذشته میلادی به بالاترین سطح خود از ژانویه 2009 رسید.

اما این روند ممکن است تغییر کند چرا که متحدان اوکراین ظاهراً در حال بررسی تحریم تقریباً کامل صادرات به روسیه هستند.

مقامات کشورهای عضو G7 در حال نهایی کردن پیشنهادی هستند که می‌تواند در نشست بعدی این گروه که قرار است به رهبری ایالات متحده در ماه مه در ژاپن برگزار شود، مطرح شود.

کیودو به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد که این پیشنهاد می‌تواند تحریم تجاری را به خودروهای دست دوم، لاستیک‌ها، اقلام آرایشی و پوشاک گسترش دهد.

به گزارش رسانه های دیگر، توکیو نگران است که ممنوعیت پیشنهادی صادرات خودروهای دست دوم به روسیه یک اثر دومینویی ایجاد کند و به اقتصادهای منطقه‌ای ژاپن و کسب و کارهای فراتر از بخش خودرو آسیب برساند.

یک تحریم احتمالی می تواند منجر به کاهش تقاضا برای خودروهای ژاپنی شود که به نوبه خود از طریق کاهش تولید منجر به از دست دادن مشاغل می‌شود.

بر اساس این گزارش، صنعت خودرو از بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط در ژاپن پشتیبانی می‌کند، مانند تامین کنندگان قطعات، نمایندگی‌ها و مراکز خدمات، که همگی ممکن است آسیب ببینند.