همه پرواز‌ها از فرودگاه برلین در آلمان به علت اعتصاب کارکنان، فردا دوشنبه لغو خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، اتحادیه اصناف آلمان موسوم به «وِردی» کارکنان زیر مجموعه خود را در فرودگاه برلین – براندنبورگ به اعتصاب هشداری برای فردا و در اعتراض به پایین بودن دستمزد‌ها فراخواند.

اعتصاب کارکنان حوزه امنیت هوانوردی، کنترل بار و مسافر از ساعت ۳:۳۰ بامداد فردا آغاز می‌شود و تا نیمه شب دوشنبه ادامه خواهد داشت.

به دلیل این اعتصاب هیچ پرواز مسافری نمی‌تواند از فرودگاه برلین-براندنبورگ در روز دوشنبه انجام شود و پرواز‌های ورودی نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند که شرکت‌های های هواپیمایی در اینباره تصمیم می‌گیرند.

این اعتصاب‌ها در روز‌های پنج شنبه و جمعه در فرودگاه‌های دوسلدورف، هامبورگ، کلن/بن، اشتوتگارت و کارلسروهه انجام شد. اتحادیه اصناف آلمان پس از هفته‌ها اعتراض به پایین بودن دستمزد‌ها و فراخوان به اعتصاب‌های متعدد در بخش‌های مختلف خدماتی از جمله تردد هوایی و ریلی همچنان به دنبال درخواست‌های خود از کارفرمایان است.

یکی از سخنگویان این اتحادیه گفت: ما بار دیگر از کارفرمایان شرکت‌های امنیت هوانوردی می‌خواهیم که پیشنهاد‌های قابل مذاکره را در گفتگو‌های ۲۷ و ۲۸ آوریل (۷ و ۸ اردیبهشت) ارائه دهند و با زمان بازی نکنند در غیر این صورت اعتصابات در ماه آینده میلادی نیز ادامه خواهند داشت.