یکی از سیاسیون عراق از اعلام نتایج تحقیقات صورت گرفته در پرونده شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المعلومه، «جبار عوده» یکی از رهبران چارچوب هماهنگی (ائتلاف سیاسی جریان‌های شیعه) اعلام کرد که جنایت ترور رهبران پیروزی در فرودگاه بین المللی بغداد یک پرونده بین المللی بوده و سه طرف در این جنایت دست داشته‌اند.

وی افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی افراد در داخل کشور که با آنها تبانی کردند، به صورت مستقیم در این ترور دست دارند.

عوده اضافه کرد: جریان‌های ملی عراق نمی‌توانند قبول کنند که این پرونده تحت هیچ عذر و بهانه‌ای لاپوشانی شود. باید قصاص خون‌های پاکی که ریخته شده بر اساس یک محاکمه عادلانه علیه کسانی که در این ترور دست داشته‌اند گرفته شود.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات قضائی در بغداد در جریان است و نتایجی به دست آمده که به زودی اعلام خواهد شد. دست عدالت کسانی که در ترور فرماندهان شهید ما دخالت داشته‌اند رها نخواهد کرد.

عوده تصریح کرد: تلاش‌های آمریکا و مزدوران آن برای نشر اکاذیب هیچ نفعی برای آنها نخواهد داشت چرا که همگان از میزان فداکاری‌های فرماندهان پیروزی برای نجات شهرهای عراق از دست تروریست‌های داعشی خبر دارند.

علی ترکی الجمالی یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق پیش از این، با بیان اینکه که نخست‌وزیر پیشین این کشور به خارج از عراق فرار کرده است، تأکید کرد که پرونده ترور فرماندهان پیروزی از اهمیت ویژه‌ای برای دستگاه قضائی عراق برخوردار است.

وی افزود: همه طرف‌ها روی قوه قضائیه عراق حساب می‌کنند که در رسیدگی به پرونده‌های «مصطفی الکاظمی» هیچ گونه تعارفی نداشته باشد، به ویژه اینکه پرونده‌های زیادی در رابطه با این شخصیت وجود دارد که بارزترین آنها ترور فرماندهان پیروزی است.

الجمالی تصریح کرد: قوه قضائیه عراق از طریق فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضائی، جلسات زیادی را با طرف ایرانی در خصوص موضوع ترور فرماندهان شهید برگزار کرده چرا که این پرونده را در اولویت قرار داده است.