«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) تاکید کرد که نوار غزه دوباره به خطرناک ترین مکان در جهان برای کودکان تبدیل شد.

به گزارش مرور نیوز، راسل اظهار داشت که سرمای زمستان هم در راه است و همه طرف‌ها باید نهایت تلاش خود را برای حمایت از کودکان بکار گیرند و هیچ کودکی نباید در این نزاع کشته شود.

سخنگوی یونیسف نیز هفته گذشته اعلام کرد که نباید بمباران کودکان در غزه تکرار شود. «جیمز الدر» گفته بود که توقف چهار روزه درگیری‌ها میان رژیم اسرائیل و حماس به ما این امکان را داده که در یک ماه گذشته بیشترین کمک را به شمال غزه ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ما به صلح پایدار نیاز داریم در غیر این صورت فقط شاهد ویرانی‌ها و مرگ و میر کودکان خواهیم بود. نباید به بمباران کودکان در خاک فلسطین بازگردیم.

ارتش رژیم صهیونیستی از روز گذشته حملات خود به نوار غزه را از سرگرفته و تا این لحظه بیش از ۱۸۰ نفر دیگر را در این باریکه به شهادت رسیده اند که بخش عمده آن ها کودک و زن هستند.

در همین حال، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهدا از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۵ هزار نفر از جمله ۶ هزار و ۱۵۰ کودک و بیش از ۴ هزار زن رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در غزه همچنان زیر آوار هستند و بیش از ۳۷ هزار نفر نیز در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه زخمی شده‌اند.