رئیس جمهور سوریه گفت: مقاومت نه تنها از غزه بلکه از همه کشور‌های عربی دفاع می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: جنگ امروز جنگ حقیقت است و آنچه در فلسطین رخ داد سیطره پوشالی رسانه‌های صهیونیستی را با انتشار حقیقت در سطح جهان شکست.

اسد در جلسه کمیته مرکزی حزب بعث سوریه گفت: فلسطین به ویژه آنچه اخیرا در غزه رخ داد ثابت کرد که غرب استعمارگر است و تغییر نکرده است؛ این جنگ غرب را در معرض غربی‌هایی قرار داد که به اصطلاح به اصولی مانند دموکراسی، آزادی، انسانیت، و غیره... اعتقاد داشتند، اما واقعیت که استعمارگری آنهاست نمایان شد.

اسد افزود: تن‌ها چیزی که ارزش صحبت کردن دارد، وضعیت فلسطین است، به ویژه آنچه اخیراً در غزه رخ داد؛ اتفاقی که تاریخ را تغییر داد. غزه ویران شد. مردم فلسطین رها شدند. آن‌ها نابود شدند. 

اسد اظهار کرد: هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن است و امروز مقاومت از همه کشور‌های عربی دفاع می‌کند.

رئیس جمهوری سوریه ضمن اعلام پایبندی به گزینه مقاومت، تاکید کرد که هزینه این گزینه کمتر از بهای تسلیم شدن در مقابل دشمنان است.

وی ادامه داد: جنگ فلسطین و مقاومت ثابت کرد که ایمان مهم‌تر از سلاح است، دکترین سخت‌تر از ظلم تروریسم و ​​جنایت است، حمله بهترین ابزار دفاعی است و آنچه به زور گرفته شده است فقط با زور قابل بازیابی است، و اینکه زانو زدن در مقابل دشمنان یک گزینه نیست، بلکه خودکشی است. من معتقدم این اصول درس‌های بسیار بزرگی هستند که ما از جنگ‌های قبلی، یاد گرفتیم، ولی در غزه به اوج خود رسید. مقاومت، با وجود همه حمایت‌ها از ارتش اسرائیل، بینی آن را به خاک مالید.

اسد در پایان ضمن تاکید بر حمایت از مقاومت، هزینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را کمتر از سازش دانست و گفت مقاومت هم اکنون نه تنها از مردم غزه بلکه از همه کشور‌های عربی دفاع می‌کند.