جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به حوادث مرزی و درگیری ها میان ایران و پاکستان واکنش نشان داد و در اظهاراتی مداخله جویان ، مدعی عدم مقبولیت ایران در منطقه شد.

به گزارش مرور نیوز، بایدن با گزافه گویی مداخله جویانه خود درباره ماجرای مرزی ایران و پاکستان نشان داد قصد بر هم زدن آرامش به وجود آمده پس از تحولات امروز را دارد. 

رییس جمهور آمریکا در خصوص تنش‌ها بین دو کشور که با گفتگو در حال حل شدن است، اینطور مدعی شد که تحولات اخیر نشان دهنده این بود که هیچ کس در منطقه ایران را نمی‌پذیرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص حملات بامداد امروز به یک روستای مرزی در اطراف سراوان، اعلام کرد: امروز صبح پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی هماهنگ و به طور خاص هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریستی در استان سیستان-بلوچستان ایران انجام داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: پاکستان کاملاً به حاکمیت و یکپارچگی ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد. تنها هدف از حملات امروز، پیگیری امنیت و منافع ملی پاکستان بود که مهم است و نمی‌تواند به خطر بیفتد.

وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به اقدام‌های پاکستان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمیدهد، دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

رسول موسوی، مدیرکل جنوب آسیا وزارت امور خارجه پس از صدور این بیانیه گفت که موضع این وزارتخانه نقطه پایانی بر امواج تنش ایجاد شده بین ایران و پاکستان است.