وزارت امور خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازگشت به مسیر دیپلماسی را خواستار شد .

به گزارش مرور نیوز، از صفحه سخنگوی وزارت امور خارجه هند، در بیانیه این وزارتخانه با عنوان «وضعیت در غرب آسیا»، آمده است: ما خواستار تنش زدایی فوری، خویشتن‌داری، عقب‌نشینی از خشونت و بازگشت به مسیر دیپلماسی هستیم و از نزدیک تحولات وضعیت را زیر نظر داریم.

وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: ما به شدت نگران تشدید خصومت‌ها میان اسرائیل و ایران هستیم که صلح و امنیت در منطقه را تهدید می کند. سفارت های ما در منطقه در ارتباط نزدیک با جامعه هندی هستند.

در این بیانیه تاکید شده است: حفظ امنیت و ثبات در منطقه حیاتی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق صورت گرفت.