یک منبع دیپلماتیک کویت با اشاره به اینکه این کشور هنوز هیچ درخواستی از مسئولان آمریکایی درباره مهاجران دریافت نکرده‌ است، گفت که در صورت دریافت، آن را اجرا خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل مرور نیوز، روزنامه الرأی کویت به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که مسئولان آمریکا هیچ درخواستی درباره تعلیق ورود شهروندان عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، یمن و سومالی به آمریکا، دریافت نکرده‌اند.

این مسئول کویتی که نامش فاش نشد گفت: اما به محض دریافت این ابلاغیه، آن را در مورد مسافرانی که می‌خواهند از طریق فرودگاه کویت به آمریکا سفر کنند، اجرا می‌کنیم.

این منبع افزود: وزارت خارجه آمریکا هنوز ابلاغیه‌ای به کنسولگری‌های آن در سراسر جهان درباره نحوه تعامل با دارندگان ویزای ورود و گارین کارت، صادر نکرده است.

وی افزود که سفارت آمریکا در کویت منتظر دریافت دستورات از وزارت خارجه این کشور در رابطه با این موضوع است و در صورت دریافت این دستورات در تعامل با شهروندان کشورهای یاد شده اجرا می‌شود.

این منبع همچنین گفت که در برخی کشورها ممانعت از ورود اتباع هفت کشور یاد شده به هواپیماهایی که قصد پرواز به آمریکا را داشتند، بر اساس ابلاغیه‌های دریافتی از مراکز مرزی آمریکا صورت گرفته است به خصوص اینکه وزارت خارجه این کشور اعلام کرده بود دستور ترامپ را فورا اجرا خواهد کرد.

ترامپ روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) با امضای یک فرمان اجرایی خواستار ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورها شده است. این تصمیم اعتراض سازمان ملل، بعضی کشورهای اتحادیه اروپا و فعالان و طرفداران حقوق بشر را در پی داشته است.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

روادید دیپلماتیک از این فرمان معاف شده است.