استاندار ریف دمشق اعلام کرد که در پی توافق جدید در وادی بردی که میان نظام سوریه و مخالفان مسلح امضا شد، فردا (دوشنبه) آب محله‌های مسکونی دمشق وصل می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سایت اینترنتی النشره، علاء ابراهیم، استاندار ریف دمشق در سخنانی با بیان اینکه از فردا آبرسانی به محله‌های مسکونی دمشق از سر گرفته می‌شود، گفت که ضررهایی که به نیروگاه برق رسیده، زیاد نیست اما خسارت‌هایی به ورودی‌های چشمه‌های الفیجه وارد شده است.

وی گفت، تیم‌های تعمیر وارد تاسیسات چشمه‌های عین الفیجه شده‌اند تا کار تعمیرات را آغاز کنند. این امر در چارچوب طرح انتقال آب از عین الفیجه، حاروش و چاه‌های ذخیره آب به شهر دمشق صورت می‌گیرد تا خسارت‌هایی که به چشمه‌ها وارد شده جبران شده و تعمیرات تکمیل شود.

ابراهیم در مورد افراد مسلحی که مخالف سازش هستند، گفت: با افراد مسلحی که تمایل به خروج دارند، توافق شد که امروز به سمت ادلب بروند.

وی گفت که دولت پس از وادی بردی به غوطه شرقی خواهد رفت.

در همین حال، خبرنگار المیادین از تلاش‌ها برای اصلاح زیرساخت‌ها در عین الفیجه با هدف بازگشت ساکنان به خانه‌هایشان خبر داد.

المیادین با بیان اینکه تلاش‌هایی برای آشتی در منطقه وادی بردی و تلاش‌هایی برای حل و فصل اوضاع افراد مخالف طبق این سازش صورت می‌گیرد، اعلام کرد که تلاش‌هایی برای ثبت اسامی کسانی که خواهان خروج از وادی بردی به سمت ادلب هستند، انجام شده است.

این شبکه همچنین اعلام کرد که پیش‌بینی‌هایی مبنی بر پمپاژ آب از عین الفیجه به دمشق چند روز پس از تکمیل تعمیرات و انجام آزمایش‌ها وجود دارد.