یک نشریه انگلیسی با ابراز نگرانی تلویحی از افزایش محجبه شدن زنان و پوشش اسلامی آنان در ترکیه نوشت حجاب زنان در ترکیه در حال بازگشت است و میراث آتاتورک در این کشور که کشف حجاب از مبانی میراث وی بود در حال از بین رفتن است.

به گزارش مرور نیوز، پایگاه خبری المنار فلسطین با اعلام این خبر افزود: نشریه اکونومیست به افزایش تمایل زنان به حجاب و پوشش اسلامی در ترکیه خواه در اماکن عمومی، مدارس، مؤسسه ها، دانشگاه ها و حتی پارلمان متمرکز شد.

نشریه انگلیسی اکونومیست نوشت در حالی که برخی کشورها برای ممنوعیت حجاب و جلوگیری از پوشاندن سر اقدام می کنند ترکیه در جهت مخالف در حرکت است.

اکونومیست افزود: زنان در ترکیه از سال 2011 میلادی در حجاب و پوشش اسلامی در دانشگاه ها و از سال 2013 میلادی در حجاب در پارلمان، آزاد هستند و به نیروهای پلیس زن نیز از ماه اوت گذشته اجازه داده شده است سرهای خود را بپوشانند و از نوامبر گذشته نیز زنان کارمند شاغل در نیروهای مسلح نیز می توانند سر خود را بپوشانند.

این نشریه انگلیسی نوشت تحرکات کنونی با اقدامات کمال آتاتورک در سال 1925 میلادی زمانیکه به عنوان نخستین رئیس جمهور ترکیه که پوشش غربی را برای مردان و زنان رایج کرد و در سال 1934 میلادی به زنان اجازه شرکت در انتخابات داد و حجاب را در ترکیه ممنوع کرد، تناقض دارد.

اکونومیست نوشت: محدودیت ها بر پوشش اسلامی در دهه 1990 میلادی پیش از آنکه حزب عدالت و توسعه به قدرت برسد، تشدید شد و اکنون 21 نماینده در پارلمان ترکیه محجبه هستند.