بلکمن، نویسنده و ملک‌الشعرای کودکان بریتانیا تمام دعتونامه‌های آمریکا را رد کرد. انتشارات «کاما» نیز به اعتراض قانون جدید ترامپ اعلام کرد که در سال 2018 فقط آثار نویسندگان هفت کشور ممنوع شده از سوی ترامپ را منتشر خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، مالوری بلکمن نویسنده بریتانیایی به اقدام اخیر ترامپ واکنش شدید نشان داد.

گاردین: بلکمن، نویسنده و ملک‌الشعرای کودکان بریتانیا تمام دعتونامه‌ها از آمریکا را رد کرد. انتشارات «کاما» نیز به اعتراض قانون جدید ترامپ اعلام کرد که در سال 2018 فقط آثار نویسندگان هفت کشور ممنوع شده از سوی ترامپ را منتشر خواهد کرد.

مت هیگ نویسنده نیز اعلام کرده که تا زمانی که قانون منع این هفت کشور در آمریکا برقرار باشد به این کشور بازنمی‌گردد. انتشارات «کاما» هم که اعلام کرده بود در سال 2017 فقط آثار نویسندگان این هفت کشور ممنوع شده را که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند چاپ و منتشر خواهد کرد.

این واکنش‌ها از شنبه شب با توییت خانم بلکمن در واکنش ممنوعیت ورود مسلمان هفت کشور ایران، عراق، یمن، سودان، سومالی، لیبی و افغانستان آغاز شد. او در این تویت نوشته بود:"از تمامی آنهاییکه من را به رویدادها و فستیوال‌های آمریکا دعوت کرده‌اند کمال تشکر را دارم لیکن من قصد آمدن به آمریکا را ندارم".

فیلیپ پولمن رییس انجمن نویسندگان در حمایت و همبستگی با خانم بلکمن نوشت:"من عمیقا با خانم مالوری همدردی می‌کنم و خود نیز همچون او واکنش نشان می‌دهم و به آمریکا سفر نخواهم کرد".

مت هیگ هم اعلام کرده بود که سفر خانوادگی‌اش به آمریکا را لغو کرده است و تا زمانی که این قانون در آمریکا اجرا شود به آن کشور نخواهد رفت.

چند انتشاراتی از جمله «کاما» «سی‌ای‌او» و «را پیج» اعلام کردند که فقط آثار هفت کشور ممنوعه را منتشر می‌کنند و اظهار داشتند که امروزه نیازمند آنیم که آگاهانه به آمریکایی که به یک سیرک نزول یافته است پشت بکنیم.