یک سیاستمدار کرد ترکیه پس از آزادی از زندان گفت: دولت ترکیه باید یک دوره جدید صلح را برای پایان دادن به درگیری دیرینه در این کشور آغاز کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد ترک، شهردار پیشین شهر ماردین در جنوب شرقی ترکیه که در ماه نوامبر به اتهام مشارکت در اقدامات تروریستی بازداشت شد، پس از تحمل دو ماه حبس به دلایل شرایط جسمانی‌اش از زندان آزاد شد.

وی ادامه داد: آزادی یک نفر به معنای حل مشکلات نیست. در حال حاضر رهبران، شهرداران ما و بسیاری از دوستان دیگر در زندان هستند. ما امیدواریم که دوره جدیدی برای روند عادی سازی صلح آمیز شرایط در ترکیه ایجاد شود. وی عضو حزب دموکراتیک خلق‌ وابسته به کردهاست.

به گفته این سیاستمدار کرد هیچ جایگزینی به جای گفت‌وگو وجود ندارد.

وی گفت: من امیدوارم که در آینده نزدیک اراده مشترکی ایجاد شود و خلع سلاح در دستور کار قرار گیرد.

ترک در ادامه اضافه کرد: هیچ مشکلی میان مردم ترکیه وجود ندارد اما سیاست‌های غلط باعث افزایش خشم و تنش‌ها در کشور می‌شود. همه ما می‌دانیم سلاح‌ها و درگیری‌ها نمی‌توانند راه‌حل باشند.

وی اضافه کرد: کردها و ترک‌ها تاریخ طولانی در برقراری روابط حتی از دوران عثمانی دارند. کردها خطری برای ترکیه ندارند. این مساله باید درک شود. همه افراد نیاز دارند که نفس بکشند و دوباره فکر کنند. اما از همه مهمتر این است که دولت نیاز دارد که درک عمیق‌تری از خود نشان دهد.