در دیداری میان وزاری دفاع بریتانیا و ایتالیا که در رم صورت گرفت، طرفین تاکید کردند همکاری دفاعی دو کشور رو به افزایش بوده و بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هم برقرار خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز،‌ «روبرتا پینوتی» وزیر دفاع ایتالیا روز پنج شنبه (امروز) میزبان همتای بریتانیایی خود «مایکل فالن» بود.

وزارت دفاع بریتانیا خبر داد طی دیدار دوجانبه وزیر دفاع بریتانیا گفت «ما به همکاری نزدیک با همپیمان خود،‌ ایتالیا ادامه می‌دهیم. همکاری ما با ایتالیا رو به رشد است.»

در این دیدار پینوتی هم گفت با وجود آنکه بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می‌شود ولی این مساله تاثیری بر تعهد بریتانیا به اروپا و ناتو ندارد و همکاری دفاعی بریتانیا بعد از برگزیت (خروج بریتانای از اتحادیه اروپا) سرجای خودش باقیست.

در این دیدار، وزرای خارجه بریتانیا و ایتالیا درباره همکاری مالی و تخصصی دو کشور در راستای مقابله با تهدیدات سایبری گفت‌وگو کردند.

سفر وزیر دفاع بریتانیا به ایتالیا با سفر «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا به لندن همزمان شد. جتتیلونی قرار است روز پنج‌شنبه (امروز) با ترزا می همتای بریتانیایی خود دیدار کند.