رئیس‌جمهور فرانسه با تداوم اعتراضات علیه تجاوز پلیس این کشور به یک جوان سیاه پوست خواهان اجرای عدالت برای پرونده وی شد.

به گزارش  مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برای 10 شب متوالی شورش‌ها و اعتراضات علیه تجاوز پلیس فرانسه به یک جوان سیاه پوست 22 ساله در حومه شمال شرق پاریس ادامه پیدا کرده و تاکنون بیش از 200 تن در ارتباط با این اعتراضات دستگیر شده‌اند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در بازدید از منطقه متشنج شمال شرق پاریس؛ جایی که جوان 22 ساله سیاه پوست به نام تئو در تاریخ 2 فوریه مورد تجاوز با باتوم قرار گرفت گفت: باید عدالت درقبال این پرونده اجرا شود. اما رئیس‌جمهور فرانسه همچنین شورش‌های بعد از این حادثه را نیز محکوم کرد.

تجاوز نیروهای پلیس و جراحات وارد شده به این جوان که باعث بستری شدن او در بیمارستان شد سبب شد که تعداد زیادی از جوانان معترض با نیروهای پلیس در مناطق حومه اطراف شهر پاریس درگیر شده و اقدام به آتش زدن خودروها و اموال عمومی کنند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که تاکنون 245 تن در ارتباط با این اعتراضات بازداشت شدند.

روز سه شنبه همچنین اعلام شد که تحقیقات جداگانه‌ای نیز در ارتباط با ادعای اینکه یکی از 4 افسر پلیس متهم در این پرونده در تاریخ 26 ژانویه یک جوان سیاه پوست دیگر را در حومه اولنه - سو - بوآ مورد ضرب و شتم قرار داده، آغاز شده است.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: فرانسه مصمم است نشان دهد "ما می‌توانیم در یک جامعه صلح آمیز که در آن قانون مورد احترام است در کنار یکدیگر زندگی کنیم و در این جامعه ما باید در مقابل کسانی که با این اصل زاویه داشته باشند، قاطع برخورد کنیم".

در عین حال گروهی از هنرمندان مطرح فرانسوی در کمپینی خواهان اجرای اصلاحات گسترده در نیروی پلیس این کشور به منظور جلوگیری از رخداد مجدد این گونه اتفاقات بی‌رحمانه شدند.

این کمپین که امروز (چهارشنبه) در روزنامه لیبراسیون اعلام شد تقاضا کرده در یونیفورم‌های پلیس دوربین تعبیه شود و همینطور در آموزش نیروهای پلیس اصلاحات شود.