سرویس بین الملل - شمار زیادی از مردم کره جنوبی در اعتراض به مشخص شدن محل استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در خاک این کشور، در سئول و برخی شهرهای دیگر دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های کره جنوبی، هیات مدیره «گروه لاته» کره جنوبی دیروز دوشنبه اعلام کرد که زمین گلف خود را در منطقه «سئونگجو» در 300 کیلومتری جنوب شرق سئول در اختیار وزارت دفاع این کشور قرار می دهد تا سامانه موشکی «تاد» آمریکا در این منطقه آرایش داده شود.

اعلام این خبر که با اعتراض شدید چین نیز همراه بود، باعث شد تا علاوه بر مردم شهر سئول، ساکنان مناطق جنوب شرقی کره جنوبی نیز که قرار است سامانه موشکی تاد آمریکا در آنجا مستقر شود در اعتراض به استقرار این سامانه موشکی در محل زندگیشان به خیابان بیایند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که در میان تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت، اعلام کردند که خواستار صلح هستند و سامانه موشکی «تاد» برای آنها صلح را به ارمغان نمی آورد.

آنها همچنین گفتند با استقرار این سامانه منطقه آنها در زمان بروز درگیری نظامی به خاطر میزبانی از این سامانه هدف حمله قرار خواهد گرفت.