رئیس شورای اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد که پس از اعلام رسمی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ظرف 48 ساعت به این وضعیت پاسخ دهد.

به گزارش مرور نیوز،کشورهای اروپایی تصمیم دارند که ظرف 48 ساعت درباره برنامه انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، 260 روز از زمان برگزاری همه‌پرسی در بریتانیا در مورد خروج این کشور اتحادیه اروپا می‌گذرد و زمانی که اعلام خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا به صورت رسمی منتشر شود، اتحادیه اروپا اعلام کرد که کمتر از 48 ساعت برای پاسخگویی در این زمینه آمادگی دارد.

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا هم گفت: «ما برای این اقدام آمادگی کامل داریم.»

به تازگی تلاش دولت انگلیس برای آغاز فرایند رسمی خروج از اتحادیه اروپا، بار دیگر در مجلس اعیان این کشور با شکست مواجه شد.

مجلس اعیان انگلیس، سه‌شنبه گذشته برای بار دوم با 366 رأی موافق و 268 رأی مخالف، خواستار انجام اصلاحات در لایحه دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا شد.

نمایندگان مجلس اعیان انگلیس چند روز پیش از آن هم خواستار انجام اصلاحاتی در لایحه برگزیت شده بودند. قانونگذاران انگلیسی، در آن رأی‌گیری به اصلاحیه‌ای رای دادند که وزرا را ملزم می‌سازد تا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از حقوق بیش از سه میلیون شهروند اروپایی ساکن در این کشور حفاظت کنند.