منابع عراقی با اشاره به پیشروی های گسترده نیروهای این کشور در جریان عملیات آزاد سازی نینوا از رهایی یک سوم غرب موصل از لوث داعش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، منابع نظامی عراقی اعلام کردند که نیروهای این کشور بیش از یک سوم مساحت غرب موصل را از لوث داعش آزاد کرده اند.

معن السعدی از فرماندهان ارشد عراقی بیان کرد: بیش از یک سوم از کرانه راست موصل تحت کنترل نیروهای ما قرار گرفته است.

نیروهای عراقی از 19 فوریه، عملیات بازپس گیری غرب موصل را از داعش آغاز کرده اند.

از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند که بر اثر حملات هوایی به موصل الجدید در کرانه راست موصل شماری از سرکرده های داعش از جمله محمود فتحی الجبوری ملقب به ابو رسل، مسئول اداری داعش کشته شده اند.

حسام العبار عضو شورای استان نینوا اعلام کرد: داعش از سلاح شیمیایی ضد غیرنظامیان استفاده کرده است. ما موارد زیادی را در بیمارستانها از افرادی که در معرض گاز خردل قرار گرفته اند ثبت کرده ایم.

وی افزود: داعش کرانه چپ موصل را با موشک های حامل گاز خردل هدف قرار داده است و این حملات به مناطق النور، کراج الشمال و المحاربین بوده است.

در همین حال رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق گفت: نیروهای عراقی 200 متر در منطقه باب الطوب در منطقه قدیمی موصل پیشروی کرده اند و بر برخی ساختمان های بلند مسلط شده اند و تک تیراندازها در آن مستقر شده اند.

وی افزود: نیروهای پلیس از تاکتیک های جدید برای حفظ جان غیرنظامیان بهره می گیرند که از جمله آنها به کارگیری از پهپاد است که شماری زیادی از داعشی ها در عملیات این پهپادها کشته و زخمی شده اند و ادوات آنها منهدم شده است.