وزیر خارجه قزاقستان بر نقش مهم و تعیین کننده کشورهای ضمانت دهنده در دور بعدی مذاکرات در شهر آستانه برای حل و فصل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، غیرت عبدرحمانوف وزیر خارجه قزاقستان امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: دور بعدی مذاکرات بین طرف های سوری در شهر آستانه به کشورهای تضمین دهنده بستگی خواهد داشت.

دور بعدی مذاکرات آستانه با حضور طرف های مختلف سوری قرار است طی هفته جاری برگزار شود. وزیر خارجه قزاقستان تصریح کرد: فرمت و دستور کار دور بعدی مذاکرات طرف های سوری در آستانه طی هفته جاری به کشورهای تضمین دهنده بستگی خواهد داشت.

وی افزود: فرمت و دستور کار این نشست به دیدگاه های کشورهای تضمین دهنده یعنی روسیه، ترکیه و ایران بستگی دارد. این کشورها فرمت و دستور کار این نشست را تعیین می کنند.

وزیر خارجه قزاقستان گفت: هیات های مذاکره کننده قرار است امروز دوشنبه وارد آستانه شوند تا در مذاکرات سه شنبه و چهارشنبه شرکت کنند.

وی اظهار داشت: روسیه شرکت خود در مذاکرات آستانه را تایید کرده و معاونان وزیر خارجه ایران و ترکیه نیز قرار است در این نشست شرکت کنند. ما پیام رسمی را از روسیه دریافت کرده‌ایم که فرستاده ویژه وزارت خارجه روسیه در این نشست شرکت می کند.

دور سوم مذاکرات آستانه با هدف حل و فصل بحران سوریه قرار است سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود.