دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر تروریست خواندن صندوق ملی فلسطین، واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المنار، صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر مخالفت شدید خود با تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر تروریست دانستن صندوق ملی فلسطین وابسته به سازمان آزادی‌بخش تاکید کرد.

وی در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل رسما اعلام کرده است که می‌خواهد فلسطین را از طریق از بین بردن نهادهای قانونی آن از بین ببرد.

عریقات همچین درباره پیامدهای این اقدام یکجانبه و غیر قانونی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وی از کشورهای دنیا خواست که قبل از اینکه فرصت از دست برود، با این تصمیم مخالفت کرده و برای جلوگیری از تلاش‌های مستمر اسرائیل جهت از بین بردن ملت فلسطین و نهادهای ملی آن وارد عمل شوند.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اظهار داشت: اشغالگری و پاکسازی نژادی که اسرائیل علیه سرزمین و مردم فلسطین انجام می‌دهد، منبع تروریسمی است که باید ریشه کن شود.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته صندوق ملی فلسطین وابسته به سازمان آزادی بخش این کشور را یک سازمان تروریستی معرفی کرد.

صندوق ملی فلسطین که مقر آن در امان پایتخت اردن قرار دارد یکی از مراکزی است که از سوی کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین برای حمایت از فعالیت‌های سازمان و از طریق مالیات و نیز کمک‌های مردمی پایه گذاری شده است.