سناتورهای ارشد آمریکایی بر این باورند که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد تا از ادعاهای رئیس جمهور این کشور درباره شنود اوباما از برج ترامپ در نیویورک پشتیبانی کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که باراک اوباما در جریان رقابت های انتخاباتی 2016 از مکالمات تلفنی برج ترامپ در شهر نیویورک شنود کرده ولی سناتورهای ارشد تاکید کرده اند که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که این ادعاها را ثابت کند.

ریچارد بور جمهوریخواه رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا و مارک وارنر معاون دموکرات این کمیته با انتشار بیانیه مشترکی تاکید کردند که هیچ اطلاعاتی را برای حمایت از ادعاهای ترامپ دریافت نکرده اند.

در این بیانیه آمده است: بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده ایم هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد برج ترامپ چه قبل و چه بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی هدف شنود قرار گرفته باشد.

سخنگوی باراک اوباما ادعای شنود تماس‌های ترامپ را تکذیب کرده و گفته است: اوباما هرگز دستوری برای جاسوسی از هیچیک از شهروندان آمریکا صادر نکرده است.

ترامپ 3 مارس در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: وحشتناک است! تازه فهمیدم که اوباما در برج ترامپ درست قبل از پیروزی ام (در انتخابات) استراق سمع می کرده است اما چیزی پیدا نکرده است.