وزیر خارجه اردن اعلام کرد که باید بر اساس قطعنامه های بین المللی برای حل بحران سوریه راهکارهایی حاصل شود و بر ضرورت حل سیاسی این بحران توافق وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسکای نیوز، نشست مقدماتی بیست و هشتمین اجلاس سران عرب در اردن در سطح وزرای خارجه آغاز شد.

در همین راستا، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بیان داشت: این اجلاس در سایه بحران های کشورهای عربی برگزار می شود. آشوبی که برخی کشورهای عربی با آن درگیر هستند، این فرصت را برای برخی فراهم کرده که مداخله کنند. نسبت به اینکه مسأله فلسطین در مرکزیت باشد، توافق داریم!

وی در ادامه افزود: باید بر اساس قطعنامه های بین المللی برای حل بحران سوریه راهکارهایی حاصل شود و بر ضرورت حل سیاسی این بحران توافق وجود دارد. باید تروریسم را از کشورهای خود ریشه کن کنیم. چالش های مشترک ایجاب می کند که برای حل آن ها به صورت مشترک کار کنیم.

اجلاس سران عرب قرار است روز چهارشنبه 29 مارس در بحر المیت اردن برگزار شود.

در نشست سران عرب 16 بند و در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی هم 30 بند شامل تمامی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بررسی خواهد شد. قرار است در اجلاس سران عرب روسای 17 کشور عربی از جمله محمد ششم، پادشاه مراکش حضور داشته باشند.

همچنین اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده سازمان ملل به یمن نیز به دلیل سفر به نیویورک برای تشریح آخرین تحولات یمن در نشست شورای امنیت در این اجلاس حاضر نخواهد شد. سخنگوی رسمی دولت و وزیر اطلاع رسانی اردن اعلام کرد، در نشست آتی سران اتحادیه عرب در اردن فرستادگان روسای جمهور آمریکا و روسیه نیز حضور خواهند داشت.