وزیر خارجه ترکیه گفت کشورش در سنجار عراق نیز علیه گروه تروریستی پ ک ک اقدام خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در استان ازمیر ترکیه گفت: پ ک ک یک گروه تروریستی است و ترکیه را مورد حمله قرار می‌دهد. ما نیز با تروریست‌های پ ک ک مبارزه می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: مبارزه خود را با این گروه‌های تروریستی هم در داخل و هم در خارج از مرزها خود ادامه می‌هیم. ما به این مبارزه خود با پ ک ک هرکجا که می‌خواهد باشد و هر کجا که بخواهد مستقر شود ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: همانند قندیل، در سنجار نیز علیه تروریست‌های پ ک ک اقدام خواهیم کرد. چه در اینجا و چه در دیگر مناطق به مبارزه خود ادامه و هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: هرچند الباب در دست ماست، ولی عملیات پاکسازی ادامه دارد. این امر تا برقراری امنیت کامل ضروری است. این مناطق در اصل مناطق امنی هستند که به طور کامل از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شده اند.

وی افزود: طبعا تامین امنیت این مناطق باید به نیروهای محلی تحویل داده شود و برای تحقق این موضوع باید کارهای لازم صورت گیرد. در حال حاضر در سوریه در میان گروه‌های تروریستی درگیری‌ها و نبردهایی بر سر تصرف اراضی در جریان است.