وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که موضع مسکو در قبال «بشار اسد» غیرقابل تغییر است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز تأکید کرد که موضع کشورش در قبال «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه غیرقابل تغییر است.

این در حالیست که ساعاتی پیش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز در اظهاراتی به اظهارنظر درباره حمله شیمیائی روز گذشته در شهر ادلب واقع در سوریه و موضع گیری های کشورهای غربی در این باره پرداخت.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این سؤال که تداوم حمایت از سوریه متعاقب حادثه روز گذشته موجب افزایش احتمال تنش در روابط میان مسکو و واشنگتن خواهد شد؛ گفته بود: روسیه به حمایت های خود از بشار اسد رئیس جمهور سوریه در راستای مبارزه با تروریسم در این کشور ادامه می دهد. روسیه و نیروی هوائی این کشور به عملیات های خود در راستای مبارزه با تروریسم در سوریه تا آزادی این کشور از لوث وجود تروریست ها ادامه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به اتهامات بی پایه و اساس غربی ها در متهم کردن ارتش سوریه به ارتکاب حمله شیمیائی روز گذشته در حومه ادلب نیز تصریح کرد: نمی توان چیزی را به واقعیاتی که روز گذشته توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شد، اضافه نمود.

سخنگوی ریاست جمهور روسیه درباره برنامه آتی این کشور در سوریه نیز اضافه کرد: برنامه ما تداوم مبارزه بی امان با تروریسم است. در این راستا نیز همانگونه که بارها به آن اشاره شده است، روسیه فاقد همکاری های بین المللی در این مسیر است؛ اما علیرغم ا ین امر، مسکو مصمم به ادامه تلاش ها برای مقابله با تروریسم بوده و خواهد بود.

شایان ذکر است، پایگاه لبنانی النشره روز گذشته اعلام کرد که منابع نظامی سوری اخبار منتشر شده توسط معارضان مبنی بر استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه ادلب را به شدت تکذیب کرده اند.

بر اساس این گزارش، این منبع در این ارتباط تصریح کرده بود: ارتش سوریه هیچگاه از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است و در آینده نیز استفاده نخواهد کرد.

گفتنی است، گروه های معارض سوری دیروز با خبرسازی علیه دولت دمشق مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه ادلب شده و مسئولیت این اقدام غیرانسانی را متوجه دولت دمشق اعلام کرده بودند.