به گزارش مرور نیوز،‌ «امیل امیل لحود» نماینده سابق پارلمان: تروریسم مورد حمایت آمریکا و قدرت های بزرگ و حامیان مالی و تسلیحاتی آنها بیشترین سود را از حمله آمریکا به سوریه می برد/ آمریکا بار دیگر نشان داد تنها کشوری است که با زیر پا گذاشتن حق و قانون بین المللی به زور متوسل می شود و خود را پلیس دنیا به شمار می آورد/ این شیوه شاید در کشورهای برده ایالات متحده جوابگو باید اما درباره سوریه و روسیه و ایران وضعیت فرق می کند و روزهای آینده این را ثابت خواهد کرد.

**«حزب دموکراتیک خلق»: تجاوز آمریکا به سوریه خوش خدمتی به صهیونیست ها و گروه های تروریستی است/ این تجاوز مستقیم روند جنگ سوریه را به نفع محور متجاوز تغییر نخواهد داد/ باید جبهه گسترده مقاومت عربی در برابر هیمنه امپریالیستی و دفاع از وحدت کشورها و ملت های عربی شکل بگیرد.

**«زهیر الخطیب» رئیس «جبهه سازندگی لبنان» و «شورای بیروت وطن»: تجاوز آمریکا راه را برای توسعه طلبی مجدد داعش باز کرد/ حزب دموکرات و لابی صهیونیستی موفق شدند دونالد ترامپ را در ورطه استفاده از زور و دسیسه چینی برای تغییر حکومت ها گرفتار سازند/ هدف از این تجاوز، تشکیل یک کشور وابسته و مزدور در حد فاصل بین عراق و سوریه است که داعش مقدمه ساز و ائتلاف کردی با مدیریت مستقیم امریکا میراث دار آن است.

**«ودیع الخازن» وزیر سابق لبنان و رئیس مجلس عام مارونی: ترس آن را داریم که حمله موشکی امریکا به فرودگاه الشعیرات در حمص شبیه جنگ افروزی این کشور علیه عراق مبتنی بر اتهام های غیر واقعی درباره سلاح های کشتار جمعی باشد/ دولت آمریکا باید سیاست جنگ طلبانه خود را به نفع مذاکرات سیاسی کنترل کند/ چه اشکالی داشت اگر تحقیقات بین المللی بی طرفانه درباره قضیه انجام می گرفت؟

**حزب «الاتحاد»: بمباران سوریه توسط آمریکا به گروه های تروریستی فرصت سیطره بر زمین را فراهم می کند/ آمریکا قانون بین المللی را زیر پا گذاشته و آن را به دلخواه خود اجرا می کند/ این اقدام دولت جدید آمریکا به ریاست ترامپ نشان از بی عقلی و عدم پایبندی وی به ارزش ها و عدالت و نفوذ لابی صهیونیستی در دولت آمریکا دارد.

**شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای شیعه: تجاوز آمریکا به فرودگاه الشعیرات سوریه به منزله زیر پا گذاشتن تمامیت ارضی یک کشور عربی و اسلامی و خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی است.

**«ابراهیم الحلبی» رئیس «جنبش ملت»: تجاوز امریکا به فرودگاه الشعیرات سوریه به منزله زیر پا گذاشتن قانون بین المللی است/ دولت آمریکا بار دیگر ثابت کرد که از گروه های تروریستی حمایت می کند.

**دفتر سیاسی «حزب مارکسیستی» لبنان: تجاوز نظامی مستقیم آمریکا به فرودگاه الشعیرات ناشی از بحران اقتصادی آمریکا و نشان دهنده چهره واقعی تروریسم دولتی این کشور است/ خوش آمد گویی کشورهای استقبال کننده از این تجاوز نشان دهنده حجم سرمایه گذاری آنها در تروریسم برای رسیدن به منافعشان است.

**شیخ «علی یاسین» رئیس جمعیت علمای صور: کشورهای عربی و اسلامی باید علیه این تجاوزگری آمریکا موضع یکپارچه بگیرند/ این تجاوز نخواهد توانست محور مقاومت را به زانو درآورد/ موضع کشورهای استقبال کننده از این تجاوز بخشی از توطئه علیه عرب هاست.

**«سلیم الحص» رئیس جمهور اسبق: تجاوز به سوریه تعدی آشکار به حقوق کشورهاست/ این جنایت ددمنشانه را به کلی رد می کنیم/ این اقدام خارج از اصول تعامل و برخورد بین کشورها بود.

**«نشست ملی»: دولت آمریکا همچنان به سیاست های سابق خود در ایجاد ناامنی و آشوب در کشورهای عربی ادامه می دهد/ این اقدام ادامه مسیر کاندولیزا رایس و نشان دهنده بی عقلی رئیس جمهور آمریکاست/ کشورهای عربی علیه این اقدام موضع یکپارچه بگیرند.

**«جبهه کار اسلامی»: هدف از حمله به سوریه به زانو در آوردن و باج خواهی از آن است/ باید هر چه سریعتر به وضعیت مصیبت بار سوریه پایان داده شود.