یک تحلیلگر استرالیایی مسائل سیاسی تاکید کرد که رژیم آل سعود که بزرگترین مشتری تسلیحات آمریکا در جهان است از این سلاح‌ها علیه تمام مردم منطقه و حتی دولت روسیه استفاده کرده است.

به گزارش مرور نیوز تیم اندرسون ،  در ارتباط با وضعیت غیرنظامیان در یمن پس از حمله عربستان که منجر به کشته شدن هزاران کودک شد گفت: مردم شجاع یمن برای جامعه بین‌الملل نامرئی هستند. این یک نژادپرستی کامل در دنیایی امپریالیستی است. قدرتهای بزرگ به دیگران به چشم یک انسان کامل نگاه نمی‌کنند

وی درباره ادامه فروش تسلیحات توسط آمریکا به کشورهای عربی وعلی الخصوص عربستان گفت: بله، سیاست فروش تسلیحات به سعودی ها از زمان بوش و اوباما تا دوره ترامپ ادامه داشته است. در دوره اوباما فروش تسلیحات تا 43 درصد افزایش یافت که بزرگترین مشتری آنها کشور عربستان بوده است.

به گفته اندرسون اوباما در دوره ریاست‌جمهوری خود حتی فروش تسلیحات به عربستان را حتی کاهش نیز نداد. به گفته وی از این تسلیحات علیه مردم تمام منطقه خاورمیانه و حتی در برخی اوقات علیه روسیه نیز استفاده شد.

این کارشناس استرالیایی در ادامه گفت: ردیابی فروش تسلیحات نشان می‌دهد که واشنگتن همواره به یمن و هر گروه تروریستی در عراق و سوریه منتهی می‌شود. با اینحال آمریکا به دنبال توجیه فروش تسلیحات به گروه‌های مسلح تحت حمایت عربستان در سوریه و قطر است.

وی در پایان درباره عدم دستیابی عربستان به اهداف خود در یمن با صرف بیش از 100 میلیارد دلار گفت: افرادی که پول در اختیار دارند تصور می‌کنند که قدرت را نیز تحت کنترل دارند و می‌توانند هرکاری انجام دهند. همین تکبر باعث دست‌کم گرفتن پایداری در بین مردم متحد است. در ادامه نیز آنها به دلیل همین تکبر قادر به درس گرفتن از اشتباهات خود نیستند.