سفارت آمریکا در آدیس آبابا (پایتخت) با گسترش روادید تقلبی در این کشور به آن دسته از دانشجویان اتیوپی که قصد سفر به آمریکا و دریافت روادید دارند، هشدار داد که مراقب روادید تقلبی باشند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری شین هوآ، بیانیه سفارت آمریکا به دلایل این تصمیم اشاره ای نکرده است و تنها بر موضوع امکان سواستفاده از روادید دانشجویی تاکید کرده است.
بر اساس این گزارش، سالانه هزاران نفر از شهروندان اتیوپی برای سفرهای خانوادگی یا دانشجویی و یا اقامت موقت و دائم به آمریکا سفر می کنند و این در حالی است که گفته می شود، محدودیت های خاصی برای سفر شهروندان این کشور آفریقایی به آمریکا در نظر گرفته شده است.
اتیوپی که در شرق قاره آفریقا قرار دارد در ماه اکتبر2016 (مهر/آبان 95) وضعیت فوق العاده اعلام کرد. این کشور طی حدود یک سال قبل صحنه تظاهرات گسترده بود که به گفته گروه های حقوق بشری صدها کشته بر جا گذاشت.
بیشتر بازداشت ها مربوط به دو منطقه اورومیا و امهاره می شود. ساکنان این دو منطقه که روی هم 60 درصد جمعیت اتیوپی را تشکیل می دهند، تقریبا از یک سال قبل تاکنون در اعتراض به وضعیت حاشیه نشینی شان در نظام سیاسی این کشور، تظاهرات برگزار کرده اند.
معاون سخنگوی دولت اتیوپی اخیرا تاکید کرده بود که این کشور در دوران وضعیف فوق العاده شاهد تغییرات چشمگیری در زمینه صلح و امنیت بوده است. وضعیت فوق العاده در اتیوپی در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت96) خاتمه خواهد یافت.