خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تبعات منفی گسترده ای بر وضعیت اقلیت های قومی و مذهبی در این کشور داشته و باعث افزایش خشونت علیه این دسته از افراد در ماه های اخیر شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تبعات منفی گسترده ای بر وضعیت اقلیت های قومی و مذهبی در انگلستان داشته و باعث افزایش خشونت علیه این دسته از افراد در ماه های اخیر شده است.

با توجه به اینکه 73 درصد از سیاهپوستان و 67 درصد از آسیایی های ساکن انگلستان رای به ابقای این کشور در اتحادیه اروپا داده بودند و این در حالی است که 53 درصد از انگلیسی ها و سفیدپوستان رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، همین موضوع سبب شکاف های بیشتر در انگلیس و افزایش خشونت، تبعیض و آزار و اذیت علیه سیاهپوستان، مسلمانان و سایر شهروندان اقلیت این کشور شده است.

بنا به گفته "چارلین پریمپه" مدیر یک موسسه رسانه ای، ریشه "برگزیت" برآمده از مسائل نژادی بوده و این موضوع نقل محافل روزانه سفیدپوستان می باشد.

آمارهای اخیر نشان می دهد که جرایم برخاسته از نفرت علیه اقلیت های مذهبی و قومی از بعد از برگزیت بیش از 100 درصد رشد داشته است.

این گزارش همچنین با اشاره به وضعیت اسفناک سیاهپوستان در انگلیس می افزاید: متوسط درآمد یک سیاهپوست در مقایسه با یک سفیدپوست انگلیسی با مدرک دانشگاهی و مهارت های برابر 23 درصد پایین تر می باشد.