نامزد سابق چپگراها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بر این باور است که رئیس جمهور منتخب این کشور قصد دارد جنگی را علیه سیستم احتماعی فرانسه به راه بیندازد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، ژان لوک ملنشون نامزد سابق چپگراها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه در سحنانی تاکید کرد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور منتخب فرانسه در حال طراحی جنگی علیه سیستم اجتماعی فرانسه است.

وی از طرفدارانش خواسته است تا در انتخابات پارلمانی که قرار است ژوئن برگزار شود، علیه ماکرون بسیج شوند.

ملنشون تاکید کرد: برنامه های رئیس جمهور جدید فرانسه قبلا شناخته شده است. این یک جنگ علیه سیستم اجتماعی فرانسه خواهد بود. کشور فرانسه به طور گسترده ای سیاست های راست افراطی را رد کرده و انتخابات پارلمانی باید نشان دهد که اکنون وقت یک انتخاب مثبت برای کشور است.

این اظهارات در شرایطی است که ماکرون در جمع طرفدارانش تاکید کرد: این مساله ضروری و مهم است تا به منظور اجرای تغییرات و اصلاخات در فرانسه بتوانیم اکثریت کرسی های پارلمان را کسب کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: طی 5 سال آینده هر کاری بتوانم انجام خواهم داد تا هیچ کسی دلیلی برای رای دادن به افراط گرایی ها نداشته باشد. ماموریت ما بزرگ و مهم است. ما باید یک اکثریت واقعی و قاطع در پارلمان ایجاد کنیم. اکثریتی که بتوانیم تغییرات را اجرا کنیم. تغییراتی که این کشور امید آن را دارد و شایسته آن است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پس از کنار زده شدن نامزدهای احزاب اصلی این کشور، به دور دوم کشیده شد و ماکرون توانست با 66 درصد رقیب افراطی خود لوپن را شکست دهد.