رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر آمریکا و روسیه را به همکاری با گروه های تروریستی متهم کرد و گفت: آنها به بهانه مبارزه با داعش گروه های تروریستی دیگر را مسلح می کنند.

به گزارش مرور نیوز، اردوغان روز جمعه قبل از عزیمت به سفر چین در مصاحبه با خبرنگاران افزود: یک گروه ترویستی را نمی توان با گروه تروریستی دیگر نابود کرد.
وی بیان کرد: هم اکنون هیچ تهدیدی از سوی گروه های تروریستی علیه روسیه یا آمریکا در منطقه وجود ندارد و همه تهدیدها علیه ترکیه است.
وی با بیان این که همکاری آمریکا با گروه های تروریستی را شایسته این کشور نمی دانیم، مدعی شد: ترکیه تنها کشوری است که در منطقه خاورمیانه به صورت قاطعانه با گروه های تروریستی مبارزه می کند.
وی ادامه داد: دیگر کشورها در مبارزه با گروه تروریستی داعش فقط تبلیغات می کنند در حالی که ترکیه در داخل و خارج از کشور به مبارزه قاطعانه با تروریست ها از جمله داعش، پ.ک.ک، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) ادامه می دهد.
وی مذاکره با رئیس جمهوری آمریکا در جریان چند روز بعد به واشنگتن در خصوص مبارزه با گروه های تروریستی را از برنامه های خود ذکر کرد و گفت: آمریکا یک دوره گذار مدیریتی را تجربه می کند ولی از مدت ها قبل اقداماتی از سوی ایالات متحده در حمایت نظامی از گروه ی.پ.گ صورت می گیرد که باید متوقف شود.
وی با انتقاد از ارسال سلاح های سنگین به گروه های تروریستی از سوی آمریکا افزود: این سلاح ها، تسلیحات معمولی نیستند چرا که تمام اسناد این ادعا را در دست داریم.
وی این اقدام آمریکا را مغایر با روابط استراتژیک ترکیه با این کشور دانست و اضافه کرد: در این باره با مقامات آمریکایی به صورت جدی مذاکره خواهیم کرد.
وی همچنین مذاکره در خصوص استرداد فتح الله گولن را از جمله اهداف سفر خود به آمریکا ذکر کرد و گفت: با ترامپ در این زمینه گفت و گو خواهم کرد و برخی اطلاعات و اسناد را نیز آماده کرده ایم که به مقامات آمریکایی ارائه خواهد شد و این مساله را تا آخر پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، اردوغان امروز برای یک سفر رسمی عازم کشور چین شد.