«عبد العزیز بن علی الشریف »سخنگوی وزارت خارجه الجزایر روز پنجشنبه گفت که کشورش به دلایل بشر دوستانه با ورود شماری از آوارگان سوری گرفتار شده از تاریخ 17 آوریل در منطقه ' فکیک در مرزهای مغرب و از جمله یک زن باردار و چند کودک، موافقت کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر (واج)، بن علی الشریف گفت:امروز ما میزبان حمدی بوخاری نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در وزارت خارجه بودیم، در این دیدار به وی اعلام شد با توجه به وضعیت دشوار پناهجویان سوری و برای پایان دادن به درد و رنج های آن ها در این ماه عزیز،با پذیرش آن ها و معالجه بیماران موافقت شد تا پس از آن در صورت تمایل آن ها بتوانند به دیگر اعضای خانواده خود در دیگر کشورها ملحق شوند.
سخنگوی وزارت خارجه الجزایر افزود: الجزایر این اقدام را به دلیل همبستگی با مردم سوریه به خاطر درد و رنجی که آن را تحمل می کنند، انجام می دهد و از همین رو بوده است که الجزایر از ابتدای بحران در این کشور ،پذیرای بیش از 40هزار سوری شده است. آن ها وارد خاک الجزایر شده و از امکاناتی مانند رفت و آمد آزادانه،اقامت ، درمان و مسکن و تجارت برخوردار شده اند.
بر اساس این گزارش،بحث این گروه از آوارگان سوری به تازگی تبدیل به مساله ای اختلافی میان دو کشور الجزایر و مغرب شده بود و هر یک از دو کشور، یکدیگر را به سوق دادن آوارگان سوری به سمت خاک خود و نپذیرفتن آن ها متهم می کردند.
سوریه بیش از 5 سال است با حضور گروههای مسلح و تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره که ازسوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.