کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در آغاز نشست 35م شورای حقوق بشر در ژنو، ضمن محکومیت جنایات داعش و سایر گروههای تروریستی گفت: برای رویارویی هوشمند با افراط گرایی خشونت آمیز باید بر نقطه مقابل آن یعنی 'دربرگیری صلح آمیز' تاکید کنیم.

به گزارش مرور نیوز، زید رعد الحسین امروز (سه شنبه) در آغاز این نشست یک گزارش شفاهی ارائه داد و در آغاز این گزارش از اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق فلسطینیان انتقاد کرد.
این انتقاد در حالی صورت گرفت که بنا بر گزارشها آمریکا در نظر دارد در واکنش به آنچه 'سوگیری ضد اسراییلی' در شورای حقوق بشر سازمان ملل می داند، تهدید خروج از این شورا را مطرح کند.
وی همچنین عدم دسترسی در سوریه را مورد توجه قرار داد و خواستار آزادی تمام زندانیانی شد که به اشتباه در سوریه زندانی شده اند.
رعد الحسین در این زمینه خواستار برخورد هوشمندانه دولتها برای ریشه کنی افراط گرایی شد و گفت: دستگیری اشتباه هر شهروند بیگناه موجب گرایش اعضای چندین خانواده به سمت گروههای مخالف دولت می شود که چند نفر از آنان ممکن است از این هم فراتر بروند.
سی و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد صبح امروز (سه شنبه) در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد و تا 23م ژوئن (دوم تیر) ادامه خواهد یافت. در این نشست که با سخنرانی 'یواکین الکساندر مازا مارتلی' نماینده السالوادور و رئیس شورا آغاز شد، مباحثاتی در باره مسائل مختلف مربوط به حقوق بشر از جمله حق حریم خصوصی، حقوق افراد دارای ناتوانی جسمی، حق اقلیت ها و حقوق کودکان انجام می شود.
شورای حقوق بشر سازمان ملل هر سال سه بار جلسات منظم دارد که جلسات ماه مارس حدود چهار هفته، جلسات ماه ژوئن حدود سه هفته و جلسات ماه سپتامبر نیز حدود سه هفته به طول می انجامد.