«کلیر مک کسکیل» سناتور دمکرات از ایالت میزوری آمریکا گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا «به طرز عجیبی سکوت» کرده است.

به گزارش مرور نیوز، تارنمای هیل نوشت این سناتور زن آمریکایی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه «ان بی سی» اظهار داشت: ترامپ به شکل عجیبی در انتقاد از روسیه سکوت کرده و درک این مساله برای من دشوار است. هر وقت فرصتی برای محکوم کردن مداخله روسیه در انتخابات پدید آمده، وی از آن سر باز زده است.
مک کسکیل افزود: واکنش کاخ سفید به تحقیقات درباره روسیه ابهاماتی را درباره احتمال تبانی بر می انگیزد.
وی پرسید: آیا مساله پول در میان است؟ آیا وی توافقاتی کرده بود؟ آیا کانال ارتباطی مخفیانه ای وجود داشته که ما از آن بی اطلاع هستیم؟
این سناتور آمریکایی ادامه داد: شاید وی (ترامپ) نگران آن است که چیزی پیروزی اش را تضعیف می کند که این مساله در میان نیست. مساله بر سر مداخله یک دولت خارجی و جنگ سایبری علیه دمکراسی در کشور ماست.
مک کسکیل همچنین گفت با وجودی که ممکن است از نظر سیاسی مناسب نباشد اما مقابله با روسیه مسئولیت دولت است.
وی اظهار داشت: لازم است روسیه پیامی روشن و گویا از ما بشنوند: شما نمی توانید مانع دمکراسی ما شوید.
دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن تحت فشار برای مجازات روسیه به دلیل مداخله در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است. ترامپ بارها تحقیقات درباره ارتباط احتمالی بین ستاد انتخاباتی اش با روسیه را «اخبار جعلی» خوانده و دمکرات ها را به تولید چنین اخباری متهم کرده است.