وزیر امور خارجه آلمان به منظور بررسی بی‌ثباتی و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در لیبی به این کشور سفر کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از المنار، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان طی سفر کوتاه خود به طرابلس با مسئولان لیبیایی دیدار کرد و به بررسی بی‌ثباتی در این کشور و نیز موضوع مبارزه با مهاجرت غیرقانونی پرداخت.

وزیر امور خارجه آلمان طی کنفرانس مطبوعاتی خود با طاهر سیاله، همتای لیبیایی خود، گفت: نخستین گام به سوی حل بحران، حمایت از گفت‌وگی سیاسی و مشارکت و همکاری همه گروه‌های رقیب است.

گابریل تاکید کرد: برای مقابله با بی‌ثباتی باید با هم همکاری کنیم و مهم است که شرکای اروپایی با صدایی واحد با لیبی سخن بگویند.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: نمی‌توان از مساله مهاجرت و سرنوشت انسان‌های گرفتار شده در مرزها چشم‌پوشی کرد. اتحادیه اروپا اعلام کرده که با قاچاقچیان انسان مبارزه می‌کند.

از سوی دیگر سیاله تاکید کرد: وزیر امور خارجه آلمان مذاکرات سازنده‌ای با فایز سراج، رییس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی داشته و در خصوص حمایت‌ آلمان از عملیات سیاسی در لیبی، مبارزه با تروریسم و مهاجرت غیرقانونی با وی گفت‌وگو کرده است.

وزیر امور خارجه لیبی همچنین تاکید کرد: نمی‌توان برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی به عملیات دریایی اکتفا کرد و نخست باید با پدیده مهاجرت در مرزهای جنوبی لیبی که چهار هزار کیلومتر امتداد دارد، مقابله کرد.