یک هواپیمای خطوط هوایی 'ایزی‌جت' که از اسلوونی عازم انگلیس بود، شنبه شب به دلیل حضور چند مسافر مشکوک در هواپیما، خارج از برنامه در فرودگاه 'کلن-بن' در شهر کلن آلمان فرود آمد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از دویچه وله ، سخنگوی پلیس نوردراین- وستفالن گفت، مسافران متوجه شده بودند که 'چند مرد درباره موضوعاتی با محتوای تروریستی صحبت می‌کنند'. در ضمن مسافران به کوله‌پشتی‌ای مشکوک شده بودند که معلوم شد متعلق به این مردان بوده است. پس از آنکه مسافران با پرسنل هواپیما در این باره صحبت کردند خلبان تصمیم گرفت که هواپیما را در میانه راه، در فرودگاه کلن- بن به زمین بنشاند. این هواپیما که متعلق به شرکت 'ایزی جت' است در ساعت 6 بعد از ظهر شنبه در محوطه‌ای تحت مراقبت‌های امنیتی فرود آمد و 151 مسافر آن به کمک سرسره اضطراری از هواپیما خارج شدند.
کارشناسان مواد منفجره پلیس فدرال آلمان کوله‌پشتی مشکوک را بازرسی و سپس منفجر کردند. هنوز روشن نیست که محتوای این کوله‌پشتی چه بوده است. پلیس آلمان از این سه مظنون بازجویی کرده است. پلیس در حال بررسی است که آیا این افراد در حال تدارک عملیاتی تروریستی بوده‌اند یا نه. سایر مسافران هواپیما پس از پاسخگویی به پرسش‌های پلیس به سفرشان ادامه دادند.
در پی یک رشته حملات طی سال گذشته در آلمان و همچنین در کشورهای فرانسه و بلژیک، پلیس و نیروهای امنیتی در اروپا آمادگی های خود را برای برخورد با تهدیدات احتمالی افزایش داده اند. آلمان در سال 2016، شاهد هفت حمله تروریستی با ابزارهای مختلف از مواد منفجره گرفته تا چاقو، تبر و کامیون بود که طی آنها 22 نفر کشته و حدود 112 تن مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت چند مورد از این حملات را به عهده گرفته است.