شعبات دانشگاه‌های آمریکایی در کشور قطر در حال رصد تحولات و هرج و مرج در شورای همکاری خلیج فارس میان کشورهای قطر و عربستان و امارات هستند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، شعبات دانشگاههای آمریکا در قطر قبل از هرگونه اقدامی در حال بررسی تحولات و آشوب‌های پیش آمده در روابط دیپلماتیک کشورهای قطر و عربستان و امارات هستند و اعلام کردند تا اطلاع ثانوی به فعالیت‌شان به طور معمول ادامه خواهند داد.

بعد از اینکه عربستان سعودی و متحدانش روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و تمام ارتباطات زمینی، دریایی و هوایی خود را بر این سرزمین غنی از انرژی بستند، دانشگاه‌های آمریکایی "نورث وسترن" ( Northwestern )، "تگزاس ای اند ام" ( Texas A&M )، "جورج تاون" ( Georgetown ) و "ویرجینیا" ( Virginia ) اعلام کردند تغییری در سیاست‌شان در قبال قطر نخواهند داشت و دانشکده‌ها و دانشجویان خود در خاک قطر را حفظ خواهند کرد و کلاس‌های تابستانی طبق روال معمول ادامه خواهد یافت.

دانشگاه‌های مذکور همراه با کالج پزشکی "ویل کرنل" ( Weil Cornell Medical College ) و دانشگاه "کارنگی ملون" ( Carnegie Mellon University ) برنامه‌های زیادی در مجموعه "شهر آموزش" که توسط بنیاد توسعه آموزش، علوم و ارتباطات قطر تاسیس شده است، دارند.

این مجموعه بدین منظور ایجاد شده است که قطری‌ها و دیگر دانشجویان حاضر در این کشور بتوانند بدون اینکه از کشور خارج شوند، مدارک تحصیلی آمریکایی دریافت کنند.