آمریکا هشدار داد که برای توقف برنامه موشک هسته ای کره شمالی آمادگی دارد از نیروی نظامی خود استفاده نماید.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست فوق العاده شورای امنیت این سازمان هشدار داد که آمریکا در صورت لزوم برای متوقف ساختن برنامه موشک هسته ای کره شمالی آمادگی دارد از نیروی نظامی خود استفاده نماید.

به رغم این هشدار، نماینده آمریکا مدعی شد که مقامات واشنگتن در واکنش به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی، اقدام دیپلماتیک جامعه جهانی علیه پیونگ یانگ را ترجیح می دهند.

نیکی هیلی همچنین گفت که اقدامات کره شمالی «به سرعت امکان یافتن یک راه حل دیپلماتیک را از میان می برد» و آمریکا برای دفاع از خود و متحدانش آماده است.

نیکی هیلی در این نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد که با محور بررسی آزمایش اخیر موشکی کره شمالی برگزار شد، افزود: «یکی از تواناییهای ما [آمریکا] به نیروهای نظامی قابل توجه ما مربوط می شود. ما در صورت لزوم از این نیروها استفاده خواهیم کرد، اما ترجیح می دهیم که به طی این مسیر مجبور نشویم».

گفتنی است که کره شمالی با برداشتن گامی مهم در عرصه برنامه موشکی خود، روز سه شنبه یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد که به باور برخی کارشناسان، از قابلیت هدف قرار دادن ایالت آلاسکای آمریکا برخوردار است.