مرکز موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور مدعی شد که این نهاد اطلاعات تایید شده ای درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در اختیار دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل پایگاه خبری شفق نیوز عراق، این نهاد وابسته به مخالفان سوریه امروز /سه شنبه/ پس از انتشار اخبار ضد و نقیض در هفته های گذشته درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی ادعا کرد که اطلاعات تایید شده ای درباره کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش دریافت کرده است.
در همین راستا یک منبع محلی در استان نینوای عراق امروز گزارش داد که عناصر گروه تروریستی داعش در شهرستان 'تلعفر' در غرب موصل بیانیه ای منتشر کردند که در آن از کشته شدن ابوبکر البغدادی خبر داده و اعلام کرده اند که بزودی جانشین او تعیین خواهد شد.
این منبع افزود: پش از انتشار این بیانیه عناصر گروه تروریستی داعش در تلعفر به شدت با یکدیگر درگیر و شماری از عناصر طرفدار البغدادی نیز بازداشت شده اند.
وزارت دفاع روسیه پیشتر در 16 ژوئن (26 خرداد) اعلام کرد که احتمال دارد سرکرده گروه تروریستی داعش در یکی از حملات جنگنده‌های این کشور در ماه مه گذشته در رقه کشته شده باشد.
وزارت خارجه روسیه نیز تایید کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش کشته شده است.
این در حالی است که ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا اعلام کرده است که نمی‌تواند گزارش‌های روسیه درمورد کشته شدن ابوبکر بغدادی در سوریه را تایید کند.