نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: استراتژی آمریکا در افغانستان به طور کامل شکست خورده و گزارش سازمان ملل گواه بر این گفته است.

به گزارش مرور نیوز، «ضمیر کابل‌اف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: استراتژی آمریکا در افغانستان با شکست روبرو شده است.

وی با بیان اینکه وضع فعلی در افغانستان را باید عاملان آن، یعنی دولت این کشور و آمریکا اصلاح کنند، افزود: «مسکو» همه تلاش و سعی خود را خواهد کرد تا ثبات و امنیت در آسیای مرکزی حفظ شود و از ورود افراط‌گراها به مرزهای روسیه جلوگیری خواهد کرد.

کابل‌اف در ادامه تصریح کرد: استراتژی آمریکا در افغانستان به طور کامل شکست خورده و گزارش سازمان ملل گواه بر این گفته است.

وی ادامه داد: وضع افغانستان وخیم شده و وخیم‌تر نیز خواهد شد زیرا آمریکا نمی‌خواهد در روش و استراتژی خود در این کشور تغییراتی ایجاد کند.

کابل‌اف افزود: احتمالا برای اینکه آمریکایی‌ها به خود آیند و دریابند که استراتژی آنان در افغانستان کارآمد نیست، باید اتفاق وحشتناکی رخ دهد چون آنان گفته بودند که استراتژی جدیدی را آغاز خواهند کرد ولی هنوز از آن خبری نیست.

نماینده ویژه کرملین گفت: «واشنگتن» سرانجام باز همین راهبرد شکست خورده خود را در کابل در پوشش دیگری پیشنهاد خواهد داد.

این دیپلمات روس ادامه داد: مسکو برای جلوگیری از بی ثباتی و وخامت اوضاع در منطقه با دولت افغانستان همکاری و از دولت این کشور با کمک‌های نظامی، فنی و بشردوستانه پشتیبانی می‌کند.

کابل‌اف با هشدار درباره نابسامانی وضعیت افغانستان، گفت: وضع فعلی در این کشور می‌تواند بحران بزرگی را در منطقه به وجود آورد.

وی در پایان با بیان اینکه در صورت بیشتر شدن وخامت اوضاع در افغانستان این کشور می‌تواند به کارخانه تولید ترورسیم بین‌المللی تبدیل شود، تصریح کرد: مسکو این نکته را به خوبی می‌داند و با توجه خاصی وضعیت کابل را پیگیری می‌کند تا در صورت ناامنی و بی ثبات شدن منطقه از تدابیر لازم استفاده کند.