«تری مک آلیف» فرماندار ویرجینیا با اشاره به درگیری‌ها در «شارلوتسویل»، ضمن محکوم کردن اقدامات نژادپرستانه در این شهر تلویحا از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، واکنش‌ها به درگیری‌ها در شارلوتسویل آمریکا ادامه دارد و پس از اظهارات شهردار درباره مقصر بودن دونالد ترامپ، فرماندار ایالت ویرجینیا هم اظهاراتی مطرح کرده است.

درگیری‌ها در شارلوتسویل واقع در آمریکا و حوادث پس از آن تا کنون 3 کشته و 35 زخمی درپی داشته است.

این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که صدها نفر از اعضای گروه‌های نژادپرست معتقد به برتری سفیدپوستان، در این شهر ایالت ویرجینیا تجمع کردند.

«تری مک آلیف» فرماندار ویرجینیا با برگزاری کنفرانسی خبری اقدامات گروه‌های نژادپرست در این شهر ایالتش را محکوم کرد.

او خطاب به این گروه‌های نژادپرست گفت: «به خانه برگردید. شرم بر شما باد. شما وانمود کردید که وطن پرست هستید اما شما هر چیری هستید به جز وطن پرست. اگر می‌خواهید درباره وطن پرستی حرف بزنید به توماس جفرسون و جورج واشنگتن(روسای جمهور اسبق آمریکا) نگاه کنید کسانی که کشور ما را متحد کردند».

فرماندار دموکرات آمریکایی خطاب به نژادپرستان ادامه داد: «شما امروز به اینجا(شهر شارلوتسویل) آمدید که به مردم آسیب بزنید و این کار را کردید. پیغام من کاملا روشن است: ما از شما قویتر هستیم. شما موفق نخواهید شد. برای شما هیچ جایی در اینجا و در آمریکا وجود ندارد».

وی در بخشی از این سخنانش به بازگو کردن گفت‌و‌گوی تلفنی خودش با رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و تلویحا از مواضع دونالد ترامپ در قبال اقلیت‌ها در آمریکا انتقاد کرد.

فرماندار ویرجینا گفت: «من با رئیس‌جمهور صحبت کردم. به رئیس‌جمهور گفتم که باید حرکت و جنبشی در این کشور برای متحد کردن مردم انجام شود. نفرت و لفاظی‌هایی که در حال جریان است و در ماه‌های گذشته تشدید شده، در حال جدا کردن و تقسیم کردن این کشور بزرگ است. ما باید با هم کار و همکاری کنیم. من دو بار به رئیس‌جمهور گفتم که ما مایل به همکاری با شما برای متحد کردن مردم در کنار هم هستیم».

وی هرچند مستقیما ترامپ را هدف اظهاراتش قرار نداده اما تاکید فرماندار ویرجینیا بر تشدید شدن نفرت پراکنی در آمریکا «در چند ماه اخیر» را می‌توان انتقاد تلویحی او از ترامپ خواند چرا که چند ماهی از آغاز ریاست جمهوری او نمی‌گذرد.