ژنرال بازنشسته و مشاور شورای وزیران عربستان اعلام کرد که قطار کردستان حرکت کرده و تا زمانی که به «استقلال» دست پیدا نکند متوقف نمی شود.

به گزارش مرور نیوز، «انور عشقی» ژنرال بازنشسته عربستانی و مشاور شورای وزیران این کشور در صفحه توییتر خود نوشت که قطار کردستان حرکت خود را آغاز کرده و تا زمانی که به «استقلال» و گرد هم آوردن «ملت کُرد» دست پیدا نکند متوقف نخواهد شد.

وی مدعی شده که سفر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به عربستان در حدود دو سال پیش به عنوان یک رئیس دولت، معادلات را بر هم زد. عشقی در حالی مدعی است که این سفر قومیت عربی عراق را به این کشور بازگردانده که ماجرای همه پرسی و جدایی کردستان از عراق در اصل بر پایه تفاوت های قومیتی میان کُردها و اعراب شکل گرفته است.

با وجود اینکه آمریکا هم صراحتا مخالفت خود با برگزاری همه پرسی و در نهایت جدایی اقلیم کردستان از عراق را مطرح کرده است، عشقی می گوید که همه پرسی جدایی کردستان که قرار است حدود 40 روز دیگر برگزار شود، به اهرم فشاری از سوی آمریکا علیه ایران و ترکیه تبدیل خواهد شد.

پیشتر یک منبع کُرد فاش کرده بود که عربستان و امارات و اردن اعلام کرده اند آمادگی دارند از همه پرسی در اقلیم کردستان حمایت کنند مشروط بر اینکه بتوانند در اربیل و دهوک پایگاه های نظامی تأسیس کنند.