رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد، دموکرات‌ها به تعهد خود برای مخالفت با تامین مالی دیوار مرزی پایبند خواهند بود.

به گزارش مرور نیوز و نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی هشدار داد، نمایندگان دموکرات به تعهد خود مبنی بر مخالفت با تامین مالی دیوار مرزی پایبند هستند.

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که به خاطر ساخت دیوار مرزی حاضر است دولت را تعطیل کند.

پلوسی گفت: پروژه چند میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی از سوی ترامپ، با مخالفت دموکرات ها و تعداد زیادی از جمهوریخواهان روبرو شده است. دموکرات ها و همین طور مابقی جمهوریخواهان بر موضع خود در مخالفت با ساخت دیوار مرزی غیر اخلاقی، ناکارآمد پایبند خواهد بود.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا نیز با انتشار بیانیه جداگانه ای تاکید کرد: درخواست های ترامپ برای تامین مالی دیوار مرزی منجر به تعطیلی دولت خواهد شد.

وی افزود: اگر رئیس جمهور این مسیر را دنبال کند، مسیری که بر خلاف میل و آرزوی جمهوریخواهان و دموکرات ها است، همین طور بر خلاف عزم و اراده اکثر مردم آمریکا است، این روند منجر به تعطیلی دولت خواهد شد.

کنگره باید تا پایان سپتامبر با افزایش سقف بدهی های دولت موافقت کند و در غیر این صورت دولت آمریکا با تعطیلی روبرو خواهد شد.

ترامپ پیش از این در سخنانی تاکید کرد: اگر مجبور به تعطیلی دولت شویم، این کار را برای ساخت دیوار مرزی انجام خواهیم داد.

دموکرات های مجلس نمایندگان با موفقیت توانستند طرح تامین مالی دیوار مرزی را در ماه می متوقف کنند.