سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد که موضع مسکو در قبال تصویب تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی بر اساس منافع منطقه‌ای روسیه اتخاذ شده است.

به گزارش مرور نیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز سه‌شنبه اعلام کرد، روسیه در بررسی قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت درباره تحریم های جدید علیه کره شمالی، بر اساس منافع خود به عنوان یک کشور در منطقه تنش‌ها تصمیم‌گیری کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف تأکید کرد: «موضع روسیه در رابطه با تصویب این قطعنامه اساسا مبتنی بر منافع فدراسیون روسیه بوده است چرا که این یک حقیقت است که روسیه در منطقه‌ای واقع شده که اتفاقات بسیاری در آن در حال وقوع است، جایی که تنش‌های جدی بواسطه اقدامات تحریک آمیز پیونگ‌یانگ بوجود آمده است».

سخنگوی کاخ کرملین ادامه داد: «همانطور که در گفت‌وگوهای انجام شده با سران چین، کره جنوبی و ژاپن در حاشیه اجلاس اقتصادی شرق مطرح شد، این کشورها همواره کمک شایانی به درک شرایط منطقه‌ای داشته‌اند».

وی همچنین تصریح کرد که به اعتقاد کشورهای درگیر در بحران کره شمالی، استفاده از زور علیه این کشور نتیجه مطلوبی نخواهد داشت هر چند که عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای امری ضروری است.

شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته قطعنامه تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را بواسطه آزمایش بمب هیدروژنی اخیر پیونگ‌یانگ تصویب کرد.