روزنامه رسمی کره شمالی در مطلبی به آمریکا درباره دست بردن به هر اقدام تحریک‌آمیزی هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه کره شمالی روز یکشنبه همزمان با نخستین روز سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به آسیا، به او درباره اظهارات غیرمسئولانه  هشدار داد.

روزنامه رودونگ سینمون وابسته به حزب حاکم کره شمالی نوشت: آمریکایی‌ها به دنبال استیضاح زودهنگام رئیس جمهور آمریکا به دلیل اظهارات تند ترامپ هستند کهبه لحاظ روانی بی‌ثبات است و اظهاراتش می‌تواند منجر به بروز فاجعه هسته‌ای در آمریکا شود.

روزنامه رودونگ سینمون به نقل از باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، و برخی مقامات سابق اعلام کرد ترامپ به طور بیهوده تنش‌ها را با کره شمالی تشدید می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: رئیس جمهور آمریکا نه تنها سر عقل نیامده است بلکه به جای آن با بیان اظهارات ابلهانه کره شمالی را به طور جدی تحریک می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت اگر آمریکا درباره اراده آهنین کره شمالی برداشت اشتباه کند و به خود جرات اقدامی بی‌محابا بدهد، کره شمالی مجبور خواهد شد با تجهیز همه نیرو‌ها مجازات قاطعانه و سرسختانه‌ای را به اجرا بگذارد.

ترامپ روز یکشنبه پس از ورود به توکیو با اشاره غیرمستقیم به کره شمالی هشدار داد هیچ دیکتاتوری نباید آمریکا را دست‌کم بگیرد.

او در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز تهدید کرد اگر کره شمالی به آمریکا یا متحدانش حمله کند، به طور کامل نابود خواهد شد.