ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است ایران پهپادی را که روز شنبه هدف قرار داد، از روی نمونه آمریکایی که ۶ سال پیش رهگیری کرده بود، ساخته است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سی ان ان، ارتش رژیم صهیونیستی طی ادعایی جدید اعلام کرد پهباد ایرانی رهگیری شده توسط اسرائیل نسخه ای از پهباد ساخت آمریکا است.

به ادعای «جاناتان کانریکوس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، این پهپاد نسخه‌ای از مدل RQ-۱۷۰ ساخت آمریکا است که دسامبر ۲۰۱۱ از سوی ایران رهگیری و تصاحب شد.

پهباد ایرانی

وی مدعی شد: این پهپاد در راستای انجام مأموریتی خاص وارد اسرائیل شده بود.

 ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه دارد

این درحالی است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعاها و سخن پراکنی‌های مقامات رژیم صهیونیستی، گفت: ادعای پرواز پهپاد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی مضحک‌تر از آن است که بدان پرداخته شود چرا که جمهوری اسلامی ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه آن هم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد.

گفتنی است در واکنش به حضور این پهپاد، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اهدافی که مدعی شد ایرانی است را در منطقه مرکزی سوریه در فرودگاه «تیفور» هدف قرار داد.

در مقابل، سامانه دفاع هوایی سوریه به مقابله با جنگنده های اسرائیلی برخاست و یک فروند جنگنده اف ۱۶ این رژیم را هدف قرار داد.