پلیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد: 'نیر حیفیتز' سخنگوی خانواده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، 'شلومو ویلبر' مدیر وزارت اطلاع رسانی این رژیم و پنج تن از کارمندان بلندپایه شرکت مخابراتی 'بیزک'، در راستای تحقیقات درباره پرونده فساد مالی نتانیاهو بازداشت شده اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازداشت دو تن از نزدیکان نتانیاهو (حیفتیز و ویلبر) و کارمندان بلندپایه گروه مخابراتی پیزک، در راستای تحقیقات جدید در باره پرونده فساد مالی و خرید زیردریایی از آلمان صورت گرفته است.
حکم بازداشت افراد مذکور را 'اویخای مندلبلیت' دادستان کل رژیم صهیونیستی، به اتهام فساد مالی، کلاهبرداری وسوء استفاده از اموال عمومی صادر کرد.
'شائول ایلوویچ' مالک سهام شرکت بیزک، دو تن از افراد خانواده وی و مدیران این شرکت، جزو بازداشت شدگان می باشند.
در حالی که پیش تر در رابطه با پرونده فساد مالی، از نتانیاهو و همسرش بازجویی شده است، اکنون رسانه ها از بازداشت دو تن از نزدیکان وی نیز حکایت می کنند.
«ایریل مارگالیت» از مخالفان نتانیاهو و عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، از چندی پیش تلاش برای بررسی ادعاهای مطرح شده درباره فساد مالی نتانیاهو را آغاز کرده است. موضوع مورد تاکید وی، حضور وکیل شخصی نتانیاهو در معامله یک شرکت آلمانی برای فروش زیردریایی به رژیم صهیونیستی است.
کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی از بازداشت دو تن از نزدیکان نخست ‌وزیر برای تحقیق درباره این پرونده خبر داده است. اخبار رسیده حاکی است افراد بازداشت شده، وکلای نزدیک به دولت نتانیاهو هستند، اما رسانه‌ها به نام این دو اشاره‌ای نکرده‌اند.
دو تن از مدیران شرکت 'بزیک '، از بزرگ ترین شرکت های مخابراتی رژیم صهیونیستی، به اتهام گرفتن رشوه برای پوشش رسانه ای مثبت از عملکرد نتانیاهو، بازداشت شده اند.
'اداره اوراق بهادار اسرائیل' در راستای بررسی اتهامات وارده به این شرکت مخابراتی در زمینه دریافت رشوه برای پوشش رسانه ای مثبت از عملکرد نخست وزیر، شماری از مدیران این شرکت را دستگیر کرد. 'شلومو فیلبر'، مدیرعامل وزارت ارتباطات اسرائیل، متهم است که اسناد محرمانه را در اختیار بزیک قرار داده است.
این پرونده فساد موسوم به پرونده 4000، چهارمین موردی است که نتانیاهو مظنون به شراکت در آن است.
بزیک مالک سایت خبری اسرائیلی 'واللا' است و روزنامه هاآرتص نوشته است که انتظار می رود رئیس واللا یکی از شاهدان اصلی پرونده بزیک باشد.
پلیس اسرائیل (رژیم اشغالگر) هفته پیش نتانیاهو را به خاطر دست داشتن در دو پرونده فساد مالی و رشوه خواری به دادستان کل معرفی کرد. طبق اعلام پلیس اسرائیل (رژیم اشغالگر)، میزان رشوه دریافتی نتانیاهو در پرونده موسوم به 1000، حدود 200 هزار دلار است.