به گفته میدل ایست مانیتور، عربستان و اسراییل در حال مبادله اطلاعات برای تقویت سعودی ها به سبب مقابله با ایران هستند.

به گزارش مرور نیوز؛ در گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور گفته شده است که نهاد‌های امنیتی غربی میگویند اسرائیل در حال فروختن اطلاعات هسته‌ای به عربستان سعودی است.

در این گزارش آمده است: پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ این خبر را منتشر کرده است. به گفته آمی دور اون -که یک نویسنده اسرائیلی است- چنین اطلاعاتی سبب ارائه قابلیت‌های مرتبط با تسلیحات هسته‌ای به دولت ریاض می‌شود.

دور اون در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی نیوز وان نوشت: عربستان سعودی دیگر تمایل خود را برای در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای پنهان نمی‌کند.

با این حال، ژنرال آموس یادلین رئیس سابق دفتر اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سعودی‌ها برای در اختیار داشتن قابلیت‌های هسته‌ای منتظر نخواهند ماند. او ادعا کرد: "آن‌ها به پاکستان خواهند رفت و هر چه را که می‌خواهند به دست می‌آورند. " 

موساد

دور اون تصریح کرد: "می توان این گونه فرض کرد که اسرائیل ممکن است ابتکار عمل پیشبرد تلاش‌های عربستان سعودی را برای دست یابی به تسلیحات هسته‌ای در دست بگیرد و با توجه به روابط رو به رشد عربستان سعودی و اسرائیل، تل آویو اجازه نمی‌دهد این موضوع تنها به پاکستان واگذار شود. "

به ادعای این گزارش، دلیل مشترک رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی این است که ایران تنها کشور در منطقه نباشد که چنین تسلیحاتی را در اختیار دارد!